Udostępnione 9 sierpnia 2016 przez Microsoft aktualizacje zabezpieczeń systemu Windows o identyfikatorach KB3167679, KB3177108KB3178465, jak również zawierające je aktualizacje zbiorcze (KB3176493), instalowane automatycznie (w zależności od wersji systemu), powodują, że program DiagnoScope Specjalista nie może odczytać zapisanego w komputerze klucza licencji i nie uruchamia się, wyświetlając komunikat:
Brak ważnej licencji. Nieprawidłowa instalacja! Uruchomienie programu będzie możliwe po ponownym zainstalowaniu…
Tymczasowe rozwiązanie problemu polega na odinstalowaniu wyżej wymienionych aktualizacji w Panelu Sterowania Windows (Programy i funkcje > Zainstalowane aktualizacje). Należy również zwrócić uwagę, aby aktualizacje nie zainstalowały się automatycznie po raz kolejny, wybierając opcję Ukryj (Panel Sterowania > Windows Update > Wyszukaj aktualizacje > Ważne aktualizacje). Nasz zespół pracuje obecnie nad narzędziem do aktualizacji programu DiagnoScope Specjalista, tak aby możliwe było jego użytkowanie z zainstalowanymi ww. aktualizacjami. W razie problemów z odinstalowaniem aktualizacji prosimy o kontakt z naszym serwisem.
Informacje techniczne o przyczynach problemu administratorzy systemów mogą znaleźć w opisach aktualizacji KB3167679, KB3177108 oraz KB3178465 w witrynie Microsoft. Opisany problem nie dotyczy kopii DiagnoScope zainstalowanych na komputerach w domenach Windows (z tzw. alternatywną weryfikacją licencji). Nie dotyczy również systemów Windows XP, dla których Microsoft nie udostępnia już żadnych aktualizacji.